Noot:

Stempel Atelier vervaardigt LASER stempels (namen, logo's, eigen teksten en TRODAT stempelplaatjes).

Het Stempelteam op dit blog maakt gebruik van sjablonen, inkten, markers en dergelijke om te laten zien wat je met Inkerbell Stamps kunt creeeren.
De merken van accessoires (markers, inkten, papier e.d.) die het team verder gebruikt, kun je terug vinden in de beschrijvingen.
Deze zijn niet allemaal te koop in onze webwinkel : Stempel Atelier is een stempelfabrikant en verkoopt maar een beperkt aantal accessoires op dit gebied.

dinsdag 14 juni 2016

Dat verdient een bloemetje

Deze keer voor jullie een bloemenkaartje gemaakt.

Ik ben begonnen met een kaart van stempelkarton van 10x15cm.
Deze heb ik geblend met drie kleuren distress-inkt.
Daarna met zwarte archival de bloemen drie keer gestempeld. Allemaal op een andere hoogte.

Daarna heb ik de bloemen ontkleurd met chloor.
Dat heb ik goed laten drogen om de bloemen daarna in te kleuren. Ik heb stiften gebruikt, maar dat kan natuurlijk met van alles.

De tekst heb ik zwarte archival in de bovenhoek gestempeld.
Als alles goed droog is, heb ik de bloemen nog een glossy accents laagje gegeven.

Daarna de kaart op een bijpassende kleur gemat en het geheel op een crèmekleurige kaart geplakt.

Dat was het voor deze keer.

Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!

2 opmerkingen:

  1. Welk karton heb je gebruikt? Ik heb dit op de stempelbeurs bij iemand gedaan, maar het ontkleuren lukte mij thuis niet. Kan ik het verkeerde chloor gebruiken? Of zou het aan het stempelkarton liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Margriet,
      Ik heb karton gebruikt wat ik ooit eens gekregen heb. Ik weet helaas geen merk.
      Het papier zou niet uit moeten maken. Met chloor ontkleuren lukt overal op.
      Het zou kunnen dat je "oud" chloor hebt. Dan ontkleurt het niet (goed) meer. Ik gebruik gewoon de goedkoopste chloor uit de supermarkt.
      Het zou ook kunnen dat je de verkeerde inkt hebt gebruikt. Ontkleuren kan alleen bij inkten op waterbasis. Bijv: distress inkt.
      Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
      Heel veel succes!
      Groetjes Joan

      Verwijderen