Noot:

Stempel Atelier vervaardigt LASER stempels (namen, logo's, eigen teksten en TRODAT stempelplaatjes).

Het Stempelteam op dit blog maakt gebruik van sjablonen, inkten, markers en dergelijke om te laten zien wat je met Inkerbell Stamps kunt creeeren.
De merken van accessoires (markers, inkten, papier e.d.) die het team verder gebruikt, kun je terug vinden in de beschrijvingen.
Deze zijn niet allemaal te koop in onze webwinkel : Stempel Atelier is een stempelfabrikant en verkoopt maar een beperkt aantal accessoires op dit gebied.

woensdag 27 april 2016

Mini-album

Vandaag wil ik jullie een mini-album laten zien om iemand kado te geven en waarin je theezakjes kan doen.

We beginnen met een vel cardstock (in mijn geval kraft) van 21 cm x 27 cm.
Deze ril je aan de lange kant (27 cm) bij 7 cm-7,5 cm-14,5 cm-15,5 cm-22,5 cm-23,5 cm.
En aan de korte kant (21 cm) bij 7 cm-14 cm.
(zie foto)


Daarna knip je de smalle stroken tussenin weg en aan de korte "flap" knip je de beide hoeken weg.
Dan knip/snij je de zijflappen om en om af op 3,5 cm.
(zie foto)


De rillijnen omvouwen (evt met een vouwbeen)
Nu kun je kiezen welke kleuren cardstock je wilt gebruiken om het boekje "aan te kleden".
Ik heb er voor gekozen om de binnenkant lekker vrolijk te houden door het gebruik van 3 kleuren cardstock, maar andere variaties zijn uiteraard ook mogelijk, naar gelang je smaak.
De vierkantjes (6 stuks) zijn 6,5 cm x 6,5 cm, de rechthoekjes (3 stuks) 3 cm x 6,5 cm.
(zie foto)


Voor de buitenkant heb ik voor 1 kleur cardstock gekozen, om het wat rustiger te houden.
6 vierkantjes van 6,5 cm x 6,5 cm en 1 rechthoek van 3 cm x 6,5 cm.
(zie foto)


Om de korte flapjes vast te maken (hier komen de theezakjes achter) heb ik plakstrookjes gemaakt, van 3 cm x 2 cm, rillen op 1 cm zodat je 2 gelijke helften hebt.
(zie foto)


Aan beide kanten wat lijm en dichtplakken maar!
(zie foto)


En zo ziet je album er dan aan de binnenkant uit:


Dan is het nu tijd om je boekje op te leuken en ik heb voor de toepasselijke sheet Theemuts gekozen.
Teksten uitgezocht, op wit papier gestempeld en uitgeknipt.
Achtergrond (cardstock) bestempeld in een matchende kleur, met de sheets Abstracte Rozen, Abstrakte Takken en Blaadjes en Even Stil.
Daarna de teksten gerangschikt en opgeplakt.


Ook de buitenkant wordt meegenomen en hier heb ik de wat grotere stempels gebruikt.
Deze heb ik een kleurtje gegeven met de waterbrush.
(zie foto)



En als laatste het boekje dichtgestrikt met een kanten lint en hieraan het theelabel vastgemaakt.


Zo heb je op een creatieve manier een leuk mini-album gemaakt om kado te geven.

Veel plezier met deze uitleg, ik hoop dat alles duidelijk genoeg is.
En heb je vragen, zet ze gerust bij de reacties hieronder.

Fijne Koningsdag vandaag!

Hartelijke groet, Sandra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten