Noot:

Stempel Atelier vervaardigt LASER stempels (namen, logo's, eigen teksten en TRODAT stempelplaatjes).

Het Stempelteam op dit blog maakt gebruik van sjablonen, inkten, markers en dergelijke om te laten zien wat je met Inkerbell Stamps kunt creeeren.
De merken van accessoires (markers, inkten, papier e.d.) die het team verder gebruikt, kun je terug vinden in de beschrijvingen.
Deze zijn niet allemaal te koop in onze webwinkel : Stempel Atelier is een stempelfabrikant en verkoopt maar een beperkt aantal accessoires op dit gebied.

dinsdag 26 april 2016

Mooie herinneringen

Deze keer heb ik een eenvoudige condoleancekaart gemaakt.

Ik ben begonnen met een kaart van 11x16cm. 
Met maskertape heb ik de randen afgeplakt.
Het middenstuk heb ik geblend met verschillende blauw en groen tinten van distress inkt, zodat er een landschap ontstaat. Blauw boven voor de lucht en groen onder voor het land.
In het midden heb ik een beetje roze toegevoegd om iets meer accent te geven.

Het tape laat ik nog even zitten.
Op het beïnkte deel stempel ik de mooie tak van "Even stil..."
Hiervoor gebruik ik een bruine inkt van Archival.

Op de bovenste tak stempel ik de vogel. 
Hiervoor gebruik ik dezelfde kleur inkt die ik voor de tak heb gebruikt. 
Alleen stempel ik hem eerst twee keer af op een kladblaadje, 
zodat er een lichtere tint bruin over blijft. 

De tekststempel die ik wil gebruiken van de sheet: "Afscheid...", Staat onder elkaar. Ik wil echter een lange aan elkaar tekst.
Hiervoor plak ik plakband op het deel wat ik niet wil stempelen. Dan beïnk ik de stempel en haal het plakband weg. Nu kan ik het eerste deel van de tekst stempelen.
Dan plak ik weer een stukje tape, maar nu over het deel wat ik al bestempeld heb.
Ik beïnk de stempel en haal het tape weer weg.
Nu kan ik het tweede deel van de tekst er netjes naast stempelen. 

Met een fineliner trek ik er nog een lijn bij. 


Heel veel knutselplezier en tot de volgende keer!
Groetjes Joan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten